Holstebro Kommune tilbyder nu skriveadgang til Digital Post for hjælp til pårørende

Foto: Holstebro Kommune.
dato

Holstebro Kommune introducerer ny skriveadgangsmulighed til Digital Post

Holstebro Kommune informerer nu om en ny mulighed for at opnå skriveadgang til Digital Post på vegne af en anden. Dette tiltag sigter mod at lette byrden for mange, der hjælper pårørende med at læse og administrere post fra offentlige myndigheder. Borgerne i Holstebro Kommune kan nu vælge mellem enten læseadgang eller både læse- og skriveadgang til Digital Post for at støtte en anden. Læseadgang giver mulighed for at tjekke og holde styr på en anden persons Digitale Post, mens skriveadgang tillader at besvare beskeder fra myndighederne på vegne af vedkommende. Det kræves, at man fremlægger dokumentation, typisk i form af en fuldmagt, for at man må handle på en andens vegne. En fuldmagt er specielt nødvendig for ikke-digitale borgere, hvor begge parter skal underskrive en blanket. For digitale borgere kan der selvstændigt gives adgang via Digital Postkasse. Alternativt kan anmodningen også sendes af hjælperen, hvorefter borgeren kan godkende denne. For yderligere information om processen og kravene, kan man finde flere detaljer på borger.dk.

https://www.holstebro.dk/nyheder/nyhed/laese-og-skriveadgang-til-digital-post?PID=18398&M=NewsV2&Action=1&NId=75928&NewsCategory=Nyheder&newscategorys=Nyheder,Serviceinfo

Kilde: Holstebro Kommune