Ellen Dissing bliver ny direktør for Staben i Holstebro Kommune, hvor hun afløser Claus Brandt, som efter 16 år i direktionen går på pension. Ellen Dissing beskrives som fagligt visionær og ambitiøs og udtrykker et stort engagement i at bidrage til udviklingen af Holstebro Kommune, hvor hun også selv er bosiddende i Herrup ved Vinderup.
Den kommende direktør lægger vægt på, at de økonomiske konsekvenser ved kommunale beslutninger skal være kendte og transparente, og at ressourcerne bruges optimalt til gavn for borgerne. Ellen Dissing har solid erfaring inden for de områder, hun fremover får ansvar for, og hun er optaget af samarbejde og fællesskab i opgaveløsningen.
Ellen Dissing kommer fra en stilling som økonomichef i Silkeborg Kommune, hvor hun siden 2020 har haft driftsansvaret for økonomi og it. Tidligere har hun beskæftiget sig med økonomi, it og stabsopgaver i Thisted, Herning, Skive og Holstebro kommuner. Hun er uddannet cand.merc. i erhvervsøkonomi og har også en Master of Public Governance.
Som direktør for Staben bliver Ellen Dissing ansvarlig for områderne økonomi, it, løn, personale, HR, jura, kommunikation, indkøb og intern service. Hun har særlig interesse for mulighederne inden for digitalisering, innovation og kunstig intelligens og ser frem til at arbejde strategisk med denne udvikling i tæt samarbejde med organisationen. Ellen Dissing tiltræder stillingen den 1. august.